Undersøgelse og behandling

Kontakt klinikken i dag

Klinisk undersøgelse og behandling i Klinikken

Det er vigtigt at vi får en grundig snak om baggrunden for dine problemer.

• Er der medfødte skavanker?
  • Er der forkerte belastninger på arbejde?
  • Hvordan med fritiden -går den  i sofaen eller med motion?
  • Har der været ulykker med i billedet?

Ja - vi kan komme en del omkring for at forstå hvad det er for en krop der er tale om.

Så følger en undersøgelse af bevægeapparatet, hvor vi for eksempel vurderer bevægelse, muskelstyrke, følesans og hvad der ellers kan foregå under almindelige kliniske forhold.

Baseret på historie og fund ved undersøgelse vurderer vi om  behandling kan være fornuftig at sætte i gang.

Eller om der skal anbefales anden indsats eller flere undersøgelser.,

Finder vi funktionsfejl som kan rettes ved de for kiropraktik kendte håndgreb vil du ofte kunne opleve, at der er tale om en effektiv og hurtigt virkende metode.

Problemer som har stået på i længere tid kan kræve flere og ofte også supplerende behandlinger.

Der kan blive tale om tiltag som massage, udspænding, akupunktur eller andre muligheder.

Endeligt skal vi snakke om, hvad du selv kan gøre og hvad du skal undgå.

Årsagen til dine problemer kan ligge i fødderne

Roden til dine problemer kan findes forskellige steder, men et godt sted at starte er fødderne. I klinikken er det muligt for dig at få foretaget en fodskanning og få tilpasset specielle indlæg til skoene. Skannersystemet er et computer-baseret målesystem, hvor sensorer i en trykfølsom plade registrerer hvad der sker, når du går hen over pladen – fra den første berøring med hælen til det yderste af tæerne slipper underlaget.

Specialsålen yder optimal, funktionskorrigerende støtte ved tilstande, hvor der er unormal fodfunktion eller biomekanisk dysfunktion i fod og svang. Brugere af traditionelle skoindlæg kan med stor fordel skifte til indlægssåler, der er specialfremstillet på baggrund af en skanning.

Kontakt Kiropraktor Claussen

Hvilke symptomer du skal være opmærksom på:

• Smerter i knæene og knæproblemer i det hele taget
  • Smerte og ømhed i fødder, ankler og ben
  • Synlige problemer som platfodethed, nedsunket svang, ligtorne med videre
  • Smerter i ryg, bækken og hofter der forværres, når du går og løber
  • Andre smertetilstande i bevægeapparatet, især hofte og ryg

Book din tid i dag

Er du plaget af rygsmerter, skal du ikke lære at leve med det - du skal lære at leve rigtigt med det. Hvis du er interesseret i et individuelt forløb i klinikken, kan du ringe frit og uforpligtende for at aftale en samtale, hvor vi finder ud af, hvad jeg kan gøre for dig.

Kontakt Kiropraktor Claussen